Zelf kweken, da's het jaar rond gezond genieten

25/03/2010
Zelf kweken, da's het jaar rond gezond genieten

Week van de Groenten en Fruit: kweek zelf uw eigen groenten

Van 22 tot 28 maart 2010 is het de nationale "Week van de Groenten en Fruit". De boodschap van dit feest is: Consumeer de hele dag groenten en fruit, niet alleen tijdens de maaltijd, maar ook als gezond tussendoortje".

Groenten zijn onmisbaar in een gezonde voeding. Met z'n allen eten we veel te weinig groenten. Verse groenten en fruit zouden nog veel meer geïntegreerd moeten worden in ons leven. Dagelijks moeten we minstens 300 gram groenten eten. De vezels, vitamines, mineralen en antioxidanten zouden een beschermend effect hebben tegen kanker. Een dagelijkse portie groenten zou bovendien helpen om hart- en vaatziektes te voorkomen. Het positieve effect op het lichaamsgewicht krijgt u er gratis bij! Vooral seizoensproducten zitten boordevol vitamines, mineralen en vezels. Maar de supermarktgroenten bevatten dikwijls veel minder vitamines dan zelf gekweekte varianten. Zelf gekweekte tomaten smaken overheerlijk! Test het nu zelf uit... ACD biedt u alvast een ruime keuze aan tomatenserres.

Contacteer onsPrijs weten ACD verdeelpunten
Vitamine A: antioxiderende werking - goed voor de ogen en de huid (wortelen, spinazie, koolsoorten, tuin- en waterkers) Vitamine B1, B2, B3, B5 en B6: zetten voedingsstoffen uit voedsel om in "brandstof" voor het lichaam (peulvruchten, spinazie, asperges en bloemkool) Foliumzuur (B11): nodig voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes - belangrijk voor de preventie van neurologische aandoeningen bij foetussen (alle groen groenten) Vitamine C: voorkomt vermoeidheid, stimuleert het afweersysteem en helpt bij de ijzeropname (paprika, broccoli, peterselie, spinazie, allerlei koolsoorten) Vitamine K: belangrijk voor de bloedstolling (spinazie, broccoli) Vitamine E: antioxiderende werking (doperwten, schorseneren) Kalium: noodzakelijk voor de groei en de spierwerking (alle groenten) Magnesium: noodzakelijk voor het samentrekken van de spieren (peulvruchten, artisjokken en alerlei koolsoorten) Calcium: essentieel voor de vorming, groei en stevigheid van de botten (allerlei koolsoorten, peterselie en spinazie) Ijzer: bestanddeel van rode bloedlichaampjes, verbetert zuurstoftoevoer van weefsel (spinazie, doperwten en peulvruchten) Vezels: goed voor de spijsvertering (doperwten, maïs en schorseneren)

Terug ...

Nieuws

ACD heeft ook aan haar gedacht 07/03/2019

Na de man cave is er nu ook de She Shed.

Kom zeker eens langs in onze nieuwe showroom 25/10/2017

ACD serres: Serre - hobbyserre - kweekbak